Zagadnienie 3, Temat 2

Tematyka kursu

Postępy
0% ukończone

00:00 – 00:39

Zróżnicowanie tematu kursu. W końcu to sedno tego, czego uczysz online. Skorzystaj z ćwiczeń w arkuszu w tej lekcji, aby zidentyfikować interesujący cię temat. Po pierwsze, zagrajmy w małą grę. Przygotuj sobie filiżankę kawy, wyciągnij notatnik i upewnij się, że masz wygodne krzesło. Przez kilka minut będziesz udawać, że jesteś studentem.

Ćwiczenie pierwsze.

Opisz swojego idealnego studenta. Kim jest student, dla którego tworzysz 10 kurs? Czym się interesuje? Dlaczego ma wziąć udział w twoim kursie? Co go motywuje do jego zakupu? I przede wszystkim, co motywuje go do jego ukończenia? Postaraj się zapisać odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Dobra robota! Zidentyfikowałeś

00:39 – 01:24

Już swoją grupę docelową, klienta idealnego. Przejdźmy teraz do następnego kroku, analiza zapotrzebowania. Zatem ćwiczenie drugie, zbadaj rynek. Wejdź na stronę udemy.com i wyszukaj główną tematykę swojego kursu. Najpierw musisz zidentyfikować tak zwany szeroki temat swojego kursu. Jeżeli myślisz o utworzeniu kursu na temat Excela dla księgowych, twoim szerokim tematem będzie Excel jako samo oprogramowanie. Jeżeli chcesz stworzyć kurs z marketingu internetowego, twoim szerokim tematem będzie marketing lub marketing cyfrowy itd. Zobacz następnie jakie tutaj są dostępne kursy, jakie są najpopularniejsze, jaką mają ocenę i jak pasują do tematu, o którym myślisz. Co ważne, nie musisz ograniczać się wyłącznie do Udemy.”

01:24 – 02:09

Sprawdź również takie witryny jak strefakursów.pl, eduweb.pl, kuwi.pl czy khanacademy.org. A następnie, tak jak w poprzednim przykładzie, napisz kilka przykładów tematów kursów, które są podobne do Twojego. Jeżeli chcesz, możesz zanotować również średnią ocenę, czy liczbę uczniów najpopularniejszych kursów podobnych do Twojej tematyki. No i wspaniale! Właśnie przeprowadziłeś analizę rynku dla swojego tematu kursu. Jeszcze tylko jeden krok. Ostatnią częścią tego ćwiczenia jest połączenie Twojego studenta idealnego i analizy rynku. Pomyśl o swoim idealnym studencie. Jeżeli jest Twoim klientem, to jaki jest temat kursu, na który chce się zapisać? Jeżeli jest Twoim pracownikiem, to jaki temat kursu najlepiej przekaże treść szkolenia?”

02:10 – 02:58

Po wszystkim sformułuj szczegółową nazwę swojego kursu. A oto przykłady szczegółowych tematów. Szeroki temat marketing, szczegółowy temat Facebook Ads, praktyczny marketing w social media. Szeroki temat programowanie, szczegółowy temat podstawy programowania w C, programowanie dla każdego. Szeroki temat HTML, czyli tworzenie stron internetowych, szczegółowy temat w efekcie to kurs tworzenia stron www.html.com i css.pl od podstaw do eksperta. Szeroki temat finanse i księgowość, szczegółowy temat finanse osobiste krok po kroku od zera do milionera. Szeroki temat fotografia cyfrowa, szczegółowy temat kursu obróbki zdjęć, szeroki temat zdrowia i fitness, szczegółowy temat running, znaczy bieganie, szeroki temat Excel, szczegółowy temat poznaj Microsoft Excel 2019 od podstaw. No i dobrze, sprawdź teraz listę potencjalnych tematów kursów w podziale na szeroki i szczegółowy temat. Jeżeli zobaczysz wiele kursów na Udemy o tym samym temacie co Twój, nie martw się. Liczy się moc spersonalizowanej edukacji, a Twój styl nauczania, gwarantuję to, różni się od innych instruktorów. Jeżeli są już kursy na dokładnie 10 sam temat, na który chcesz uczyć, zastanów się, jak na ich tle będzie wyróżniał się Twój. Czy różnica będzie w Twojej strukturze kursu rodzaju dołączonych materiałów, czy może jeszcze w czymś innym. Zachęcam do szczegółowej burzy mózgów.

W tworzeniu kursu kluczowe jest zróżnicowanie tematu, które obejmuje identyfikację grupy docelowej. Ćwiczenia obejmują opisanie idealnego studenta, analizę rynku na platformach jak Udemy oraz połączenie informacji o kliencie idealnym z analizą rynku. Ostateczny krok to sformułowanie szczegółowej nazwy kursu, np. “Facebook Ads – Praktyczny Marketing w Social Media”. Ważne jest wyróżnienie się spośród innych kursów na danym temacie poprzez unikalny styl nauczania czy strukturę kursu.