Zagadnienie 1, Temat 2

Co składa się na świetny kurs online

Postępy
0% ukończone

00:00 – 00:41
Kursy online różnią się znacznie jakością. Niektóre są oczywiście sklejone na kolanie w sobotni wieczór lub są po prostu bardzo nudne I nie dostarczają oczekiwanego wykształcenia. Inne z kolei są na równi z lekcjami, które można usłyszeć na jednych z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie, a jeszcze inne nauczą Cię rzeczy, których nie znajdziesz w żadnej konwencjonalnej instytucji edukacyjnej. I to jeszcze w taki sposób, że nawet nieświadomie będziesz chłonąć wiedzy. Oto zatem, co moim zdaniem odróżnia świetny kurs online od tego kiepskiego. Jakość, jakość i jeszcze raz jakość. Przede wszystkim kurs musi zawierać treści wysokiej jakości i dostarczać to co obiecuje w opisie.

00:41 – 01:20
W tytule wymieniłem jakość jeszcze dwa razy. Dlatego, że oprócz jakości treści liczy się dobra jakość wideo i w głównej mierze audio. Bez tego odbiorca naszego kursu może po jego ukończeniu nie czuć się jakby otrzymał wiedzę i umiejętności, których się spodziewał lub przez kiepską jakość audio, wideo, grafiki, tekstu odpuścił kurs już po paru pierwszych lekcjach. Wysoka jakość treści, grafik, wideo i audio sprawią, że nauka będzie przyjemnością, gdzie treści niskiej jakości sprawiają, że nauka staje się smutnym obowiązkiem. Najlepsze kursy online będą zawierały treści przedstawione przez eksperta w danej dziedzinie, bez względu na to, czy będą prowadzone w trybie online, czy osobiście.

01:20 – 02:04
Właśnie za tym musi iść jakość ich dostarczenia. To są właśnie główne filary dobrego kursu online. Jakość, Jakość i jeszcze raz jakość. Kolejna sprawa to korzystanie z multimediów. Nie jesteśmy już ograniczeni tylko do podręczników I tablic szkolnych. Dzięki technologii istnieje wiele wspaniałych I angażujących sposobów prezentowania informacji studentom. Kurs online powinien wykorzystywać takie elementy jak quizy, zadania, interaktywne strony internetowe, sekcje Q&A, czyli pytania I odpowiedzi, grywalizację, a nawet dedykowane aplikacje mobilne. Wszystko po to, aby naprawdę zaangażować studentów. To sprawia, że nauka jest znacznie przyjemniejsza niż po prostu czytanie długiego dokumentu czy jeszcze dłuższego wywodu.

02:04 – 02:46
Oczywiście, każdy uczy się inaczej. Niektóre osoby są bardzo zorientowane wizualnie, podczas gdy inne potrzebują usłyszeć informacje, aby je zapamiętać. Integracja różnych mediów zapewni, że każdy uczeń będzie miał sposób na przyswojenie wiedzy tak jak mu najbardziej pasuje. Należy jednak pamiętać, nie dodajemy pomocy multimedialnych dla siebie, czy tak po prostu, żeby były. Należy to zrobić celowo, w sposób, który ma sens i będzie przydatny naszym odbiorcom. Kolejna sprawa to prawidłowe tempo. Tempo kursu online musi być dokładnie dostrojone tak, aby studenci nie byli przytłoczeni ani znudzeni. Informacje należy podzielić na odpowiednie dla siebie rozmiary lekcji.

02:46 – 03:30
Jeśli są jakieś projekty w kursie, należy poświęcić im wystarczająco dużo czasu na ich ukończenie, aby uniknąć niepokoju lub stresu naszych studentów. Średnio jedną stronę A4 czyta się w 3 minuty. Optymalnie, jeżeli jedna lekcja trwa nie więcej niż 7 minut, no maksymalnie 15. Zatem jeżeli nasza lekcja bazuje na tekście, musimy uwzględnić w niej czas, który jest potrzebny na jej przeczytanie. Jeżeli chodzi o wideo, to należy pamiętać, że kursanci będą mieli możliwość regulacji tempa materiału wideo. Zazwyczaj odbywa się to w skali 1.25, 1.5, 1.75, 2.0 dla przyspieszenia i analogicznie 0.75, 0.5 I 0.25 dla spowolnienia. Następny aspekt to społeczność.

03:30 – 04:11
Na co dzień w środowisku klasowym istnieje duża interakcja nie tylko między studentami i instruktorami, ale także wśród samych studentów. To jedna rzecz, której może brakować w kursie online, jeżeli nie jest odpowiednio zaplanowany. Szkolenia e-learningowe mogą sprawić, że studenci poczują się odizolowani, jeżeli nie są odpowiednio wdrożone. Możemy temu zapowiedź tak prosto, jak implementując chociażby mini forum z sekcją “nie na temat”, czy też “Hyde-Park”, w której kursanci mogą rozmawiać dosłownie o wszystkim. Przede wszystkim jednak musi istnieć sposób, aby studenci mogli poprosić o poradę w przypadku pytań lub problemów. I tu powinna wkroczyć publiczna sekcja pytania i odpowiedzi.

04:11 – 04:49
Na samym końcu, intuicyjna nawigacja. Bardzo, bardzo ważne. Najlepszy jakościowo kurs na świecie może okazać się klapą, jeżeli nawigacja po nim jest nieintuicyjna. Studenci nie powinni z założenia kontaktować się z pomocą techniczną, aby dowiedzieć się jak uzyskać dostęp do jego treści. Układ powinien być łatwy do przejścia między etapami kursu i wyraźnie oznaczony. Nie powinno tu być żadnych wątpliwości co do tego, co uczeń musi zrobić dalej, a wszelkie zasoby lub materiały do pobrania powinny być bardzo łatwo dostępne. I tutaj bardzo ważne. Czasami kursy mogą być zbyt krzykliwe wizualnie lub korzystać z najnowszych technologii, co z kolei oznacza, że

04:49 – 05:07
studenci mogą potrzebować zarejestrować się w zewnętrznych usługach, pobrać kilka wtyczek lub wykonać inne czynności, które mogą pogorszyć tzw. user experience, czyli wrażenia użytkownika. Spraw, aby Twój kurs był jak najbardziej powszechnie wspierany, uniwersalny i łatwy w użytkowaniu.

Dobry kurs online wyróżnia się kilkoma kluczowymi cechami.

Pierwszą jest wysoka jakość treści, która powinna być rzetelna, aktualna i dostarczać wartościowe informacje.

Drugą ważną kwestią jest jakość multimediów – wideo, audio i grafiki, które powinny być wysokiej jakości, aby nauka była przyjemna. Różnorodne multimedia, takie jak quizy, interaktywne strony, grywalizacja i aplikacje mobilne, sprawiają, że nauka jest bardziej angażująca.

Dobrze zaprojektowany kurs powinien również mieć odpowiednie tempo, aby uczniowie nie byli przytłoczeni ani znudzeni, oraz powinien umożliwiać interakcję między uczestnikami, co zmniejsza poczucie izolacji.

Na koniec, intuicyjna nawigacja jest kluczowa, aby uczestnicy łatwo poruszali się po kursie. Wybierając kurs online, warto zwrócić uwagę na te elementy, aby zapewnić sobie wartościową edukację.

Kursy online mogą być bardzo różne pod względem jakości i sposobu dostarczania wiedzy. Niektóre mogą być nudne i mało angażujące, podczas gdy inne mogą dostarczać treści na najwyższym poziomie. W dzisiejszym artykule omówimy, co odróżnia świetny kurs online od tego kiepskiego.